۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

محمد پیامبری که باید از نو شناخت

این کتاب کتابی جنجالی در زندگی پیامبر است .نوشته نویسنده رومانیایی کنستانتین ویرژیل گئورگیو و ترجمه ذبیح‌الله منصوری است.
"محمد پیغمبری که از نو باید شناخت" کتابی است درباره محمد پسر عبدالله نوشته نویسنده رومانیایی کنستانتین ویرژیل گئورگیو و ترجمه ذبیح‌الله منصوری است. این کتاب در تیر ماه سال ۱۳۴۳ ابتدا به صورت پاورقی در مجله خواندنیها منتشر شد و سپس با مقدمه‌ای از علی‌اصغر امیرانی بصورت کتابی مستقل انتشار یافت. عنوان کتاب که حکایت از لزوم بازنگری در نحوه شناخت پیامبر اسلام داشت. موجب واکنش‌های متفاوتی شد و ازجمله در سال ۱۳۴۷ کتابی با عنوان «محمد، پیغمبر شناخته شده یا انتقاد از چند نویسنده معاصر» توسط محمدعلی انصاری در رد و پاسخ به این کتاب، منتشر شد. حتی امروز نیز گروهی کتاب محمد پیغمبری از نو باید شناخت را «یک سلسله مطالب بی اساس و بی پایه» می‌دانند. با اینحال این کتاب را باید یکی از عوامل شهرت ذبیح‌الله منصوری دانست.
«كونستان - ويرژيل - گيورگيو» در پانزدهم ماه سپتامبر سال 1916 م در شهر «روس باني» واقع در ايالت «مولداوي» كشور «روماني» متولد شد،وي از جواني علاقه به مطالعه دراديان داشت و بعد از اتمام تحصيلات مقدماتي وقتي وارد دانشگاه «بخارست» گرديد،رشته فلسفه واديان را انتخاب كرد. پس از خاتمه تحصيلات وارد وزارت امور خارجه روماني شد و به مقام وزارت رسيد.
گيورگيو در زماني كه در دانشگاه تحصيل مي كرد و همچنين در دوران وزارت علاقه مخصوص به مطالعه تاريخ اسلام داشت. وي بعد از جنگ جهاني دوم به فرانسه رفت و مشغول تدريس شد و چند كتاب نوشت كه كتاب (محمد (ص) پیغمبری كه از نو باید شناخت) آخرين اثر او مي باشد. «محمد (ص) پيغمبري كه از نو بايد شناخت»، كتابي است در مورد زندگاني پيامبر (ص) در اين اثر بنابر آنچه كه در مقدمه آن با نام (درباره كتاب) آمده، قرآن و پيغمبر اسلام (ص) ومسلماناني كه به نسل جوان و سالخورده معرفي مي شود با آنچه از زمان ديگران تا كنون شنيده و خوانده شده فرق دارد. نويسنده سيره پيامبر (ص) را به صورت علمي و تحقيقي مورد بحث و بررسي قرار داده به طوري كه شخصيت جديد برجسته اي به پيغمبر اسلام و مسلمانان صدر اسلام داده يكي از خصوصيات اين كتاب آن است كه به صورت ساده و روان مطالب را آورده كه براي خواننده بسيار شيرين است به طوري كه از خواندن ملول و خسته نمي شود
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5niNn7pkw6-wMebiTWZ5XaOrqUiPx73KGIVEYRPU_Ywj6yrZ49d_edG6mCJF4uYBl-UhupFEvM3NqvcfnGqsybNNT8Fwi4DBDVPfBpD2oNfwdaKZH2spR5X3BkO9_E9G3MRfKn4Aj3Etd/s1600/down%DB%8Cload-ebook-icon.jpg

۱ نظر:

  1. با تشکر از شما.می خواستم ببینم این کتاب ها رو هم تو آرشیوتون دارید.

    غرش طوفان (۷جلد) (۱۳۳۶) - الکساندر دوما (پدر)
    قبل از طوفان (۸جلد) - الکساندر دوما (پدر)(مجموعه‌ای از ۳ کتاب ملکه مارگو ، مادام مونسورو و پاسداران ۴۵گانه)
    سه تفنگدار (۱۰جلد) (۱۳۳۶) - الکساندر دوما (پدر)

    پاسخحذف

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...