۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

شاهزاده و گدا

ساموئل لنگهورن کلمنس (به انگلیسی: Samuel Langhorne Clemens)‏ (زادۀ ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ - درگذشتۀ ۲۱ آوریل ۱۹۱۰ که بیشتر با نام قلمی‌اش، مارک توین(Mark Twain)، شناخته می‌شود، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی بود. او شهرت خود را مدیون رمان ماجراهای هاکلبری فین (۱۸۸۵) و ماجراهای تام سایر (۱۸۷۶) است.
این داستان دربارهٔ پادشاه ششم انگلستان نوشته شده است. در ربع دوم قرن شانزدهم میلادی، در یکی از روزهای پاییزی، در خانواده‌ای فقیر، پسری به دنیا آمد که خانواده‌اش نمی‌خواستند به دنیا بیاید. ولی در‌‌ همان روز در خانوادهٔ پادشاه انگلستان - هنری هشتم – پسری به دنیا آمد که نه تنها خانواده‌اش بلکه همهٔ مردم انگلستان منتظر به دنیا آمدنش بودند. آن روز همه دربارهٔ به دنیا آمدن ادوارد تئودور، شاهزادهٔ ویلز حرف می‌زدند و شاهزاده در پارچه‌های ابریشم و اطلسی، در خواب ناز بود، اما کسی از به دنیا آمدن کودک دیگر یعنی تام کانتی که لای پارچه‌های کهنه و پاره پوره خوابیده بود حرف نمی‌زد...
 تواين داستان «شاهزاده و گدا» را درباره ادوارد ششم پادشاه انگلستان نوشت و آن را به دختران خوش اخلاق و مهربان خود، «سوزى» و «كلارا» تقديم كرد. «زندگى در ساحل رودخانه مى سى سى پى»، نقدي است بر تاثير «سر والتر اسكات» كه «رمانتيسم» او به زعم تواين،» ضررى بى پايان» را به ادبيات جهان تحميل كرده است. «هاكلبرى فين» كه يك اديسه آمريكايى بوده و داستان «هاك» و دوستش «جيم» يك برده فرارى است، با آثار نويسندگانى همچون «ديكنز»، «استيونسون» و «سارويان» قابل مقايسه است. يكى از بزرگترين دستاوردهاى تواين در داستان «هاكلبرى فين»، شيوه نوين و بسيار برجسته روايت داستان است كه در نوع خود يك انقلاب محسوب مى شود. او آنقدر در روايت داستان ظريف و دقيق عمل مى كند كه بدون ذكر مشخصات ظاهرى و تنها با تنظيم و انتخاب نوع جملات، حتى رنگ پوست قهرمانان را به تصوير مى كشد.
برای دانلود کتاب از طریق سرور پرشین گیگ کلیک کنید. 

برای دانلود کتاب از طریق سرور Box.net کلیک کنید

برای دانلود کتاب از طریق سرور 4shared کلیک کنید.

برای دانلود از طریق سرور Mediafire کلیک کنید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...