۱۳۹۲ آذر ۶, چهارشنبه

دا

دا نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است. یکی از نواقص این کتاب این است که دلاوری های ارتش جمهوری اسلامی در آن یاد نشده است. دا، در گویش کردی و لری به معنی مادر است و زهرا حسینی با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینهٔ خاطره‌نگاری جنگ هشت سالهٔ ایران و عراق محسوب می‌شود.
این کتاب اواخر شهریور ۱۳۸۷ برای نخستین بار منتشر شده و رونمایی از این کتاب ششم آبان‌ماه ۸۷ انجام شد. این کتاب با هفتاد چاپ و فروش بیش از پنجاه هزار نسخه در کمتر از ۶ ماه رکورد تازه‌ای را در زمینه نشر کتاب در ایران ثبت کرد. این کتاب توانست در طی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به یکصد و بیست و نهمین چاپ خود برسد و در صدر لیست پرفروش ترین کتابهای این دوره از نمایشگاه دست یابد. در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این کتاب به چاپ یکصد و سی و هفتم رسید.
در نخستین جشنوارهٔ لوح و قلم که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران برگزار شد، دا به عنوان پرمخاطب‌ترین کتاب سال ۸۸ معرفی شد. این کتاب در حال حاضر در حال ترجمه به سه زبان انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...