۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

تاریخ مردمان عرب

تاریخ مردمان عرب (به انگلیسی: A History of the Arab Peoples)‏ نام کتابی است، نوشتهٔ آلبرت حورانی، تاریخ شناس لبنانی بریتانیایی که دربارهٔ گذشتهٔ مردم عرب از آغاز پدیداری اسلام تا سدهٔ ۲۰ میلادی صحبت می کند. البته در بخش‌هایی از آن دربارهٔ زندگی پیش از اسلام عرب‌ها نیز سخن رانده شده است. در چاپ‌های تازه تر این کتاب دربارهٔ مسائل روز و حتی یورش به عراق هم مطالبی گنجانده شده‌است.
رویکرد حورانی در این کتاب همانند گفتار و روش ابن خلدون است. این کتاب به زبان عربی هم برگردانده شد و در دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها دست به دست چرخید و اکنون از آن به عنوان یک منبع برای آشنایی با تاریخ اعراب یاد می‌شود.
ت. مطالب اين كتاب كه از قرون قبل از اسلام تا دوران معاصر( پس از پيروزي انقلاب اسلامي) را شامل مي‌شود، نمايي كلي از آنچه را كه براي شناسايي هويت اعراب از نقطه نظرهاي مختلف ضروري است دربرگرفته و سعي شده است تا به دور از تعصبات قومي ، روند تحولات سياسي ، نقش اسلام در تبيين هويت اعراب ، موقعيت كشورهاي اسلامي ، همكاريها و رقابتها و … را بررسي كند.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5niNn7pkw6-wMebiTWZ5XaOrqUiPx73KGIVEYRPU_Ywj6yrZ49d_edG6mCJF4uYBl-UhupFEvM3NqvcfnGqsybNNT8Fwi4DBDVPfBpD2oNfwdaKZH2spR5X3BkO9_E9G3MRfKn4Aj3Etd/s1600/down%DB%8Cload-ebook-icon.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...