۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

کمبوجیه و دختر فرعون

ماجرای کتاب مربوط به اواخر حکومت سلسله فراعنه مصراست و چگونگی انقراض این سلسله به دست ایرانیان و سقوط امپراتوری فراعنه را نشان می دهد. این دوره همزمان است با سلطنت کمبوجیه بر ایران . منبع اصلی در نگارش کتاب بر اساس روایت «هرودوت» از جنگ ایران و مصرنوشته شده و پر ازصحنه های هیجان انگیز و شرح رویدادهای از یاد رفته تاریخی مثل ماجرای بردیا و وفاداری پهلوان آراسپ پیر و سرنوشت دختر فرعون در دربار کمبوجیه و انقراض امپراطوری فراعنه و نصایح فیثاغورث وکرزوس می باشد .

حکایت این قصه پر نشیب ، حکایت وصال های کوتاه اما شیرین ، و حکایت فراق های طولانی و تلخ است . این قصه روایت صف آرایی یک پسر در برابر پدر خود ، و یک برادر در برابر برادر خود است که دست تقدیر هریک را به نوعی مجازات می کند . این قصه ، نمایشی از اسارت است ، اسارت یک پادشاه مقتدر ، به چنگ دیو حسادت ، غضب و شراب . حکایت ، حکایت عشق های دیوانه وار است ، داستان عشق های بی سرانجام . داستان دلربایی و جوانمردی یک شاهزاده ، داستان رفاقت های پایدار و تا دم مرگ است .داستان حسادت یک برادر ، داستان کنیزی فریب خورده ، داستان فرعونی مستاصل ، حکایت مردمی خرافی ،و حکایت سوء استفاده های کاهنین است . این داستان ، قصه صداقت ایرانیست ، قصه تمدن کهن ایرانیست .قصه ای که عشق ، حسادت ، جوانمردی ، نفرت ، دو رویی ، انتقام و صد البته حس دیوانه کننده ی پشیمانی را به زیبایی در خود جای داده است . قصه ، قصه ی بغض و کینه است ، قصه ، قصه ی دیوانگی و جنون یک پادشاه است ، قصه ، قصه کمبوجیه و دختر فرعون است این رمان از میهمانی پیرزنی به نام رودوپیس شروع می شود و کم کم شخصیت ها معرفی می گردند . در این مهیمانی از خواستگاری کمبوجیه امپراتور ایران زمین از نیتیت دختر فرعون مصر سخن به میان می آید .
در ادامه داستان هیئتی ایرانی برای خواستگاری عروس سلطنتی وارد خاک مصر می گردند این هیئت شامل شخصیت های مهم دربار ایران مثل بردیا برادر پادشاه و پسر زیبای کوروش کبیر و محبوب پدر ، مادر ، خواهر ، درباریان و مردم عامی ، داریوش پسر ویشتاسب و پسرعموی پادشاه ، میترادات پسر مگابیز ، از نجیب زادگان پارسی و دوست نزدیک بردیا ، فرناباذ سفیر پادشاه ایران زمین در مصر ، کرزوس پادشاه مخلوع لودیه و مشاور کمبوجیه پادشاه ایران و گوگس پسر کرزوس ، و سرانجام ملازمین آنها است .
عروس سلطنتی خواستگاری می شود و با وجود مشکلات فراوان راهی ایران زمین می گردد تا به شوی خود بپیوندد و خوشبخت و سعادتمند به زندگی خود ادامه دهد اما دست ویرانگر تقدیر بازی دیگری را در نظر دارد ...
برای دانلود کتاب از طریق سرور پرشین گیگ کلیک کنید. 

برای دانلود کتاب از طریق سرور Box.net کلیک کنید 

برای دانلود کتاب از طریق سرور 4shared کلیک کنید.

 برای دانلود از طریق سرور Mediafire کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...